Heb jij een eigen website en zou je daar graag wat hoger mee willen ranken in zoekmachines? Dan moet je absoluut een online marketeer inhuren. Deze weet alles van SEO (zoekmachine optimalisatie) en kan je precies vertellen wat je kunt doen om beter gevonden te worden. Als jij een marketeer met veel ervaring wilt inschakelen kun je het beste aankloppen bij social media marketing agency GMU.online. Dit online marketing bureau bestaat al jaren, en heeft reeds vele klanten helpen groeien met hun onderneming. Omdat ze zich richten op de vindbaarheid van hun websites trekken ze veel meer bezoekers, wat uiteraard meer omzet oplevert.

 

De verschillende vormen van zoekmachines optimalisatie

Of je nu zelf aan zoekmachine optimalisatie wilt doen of dit wilt uitbesteden aan een online marketeer, het is goed om te weten dat er diverse manieren zijn om dit te doen. Een van die manieren is bijvoorbeeld linkbuilding. Iedereen weet dat hoe meer websites naar de jouwe verwijzen, hoe relevanter zoekmachines denken dat jouw content is. Met linkbuilding creëer je kwalitatief hoge linkjes naar jouw site, waardoor je hoger gaat scoren in de zoekresultaten. Deze links worden geplaatst in artikelen die bovendien gaan over wat jij te bieden hebt, en er wordt altijd een bepaald (of zelfs meerdere) keyword in verwerkt. Achter dit keyword komt vervolgens de link naar jouw site te staan.

 

Wat kan een Google partner voor je doen?

Er zijn natuurlijk veel verschillende zoekmachines, maar het moge duidelijk zijn welke de meestgebruikte is: Google. Daarom noemen veel online marketeers die gespecialiseerd zijn in zoekmachineoptimalisatie (SEO) zich ook wel Google Partner. Zo ook bovengenoemd social media marketing bureau. Google Partner GMU.online kan jou helpen om hoger te scoren in de zoekresultaten van deze zoekmachine, en dat kunnen ze op diverse manieren doen. Er zijn namelijk de organische zoekresultaten (waar linkbuilding een super sterke optie voor is), maar je kunt ook betalen om op Google te adverteren.

 

Adverteren op Google (AdWords)

Heb jij interesse in een super snelle groei en ijzersterke vindbaarheid in Google? Dan is het een goed idee om je te oriënteren op Google AdWords. Dit is hun advertentieprogramma, waarin je zelf kunt aangeven met welke zoekwoorden je wilt adverteren en tegen welk tarief. Echter, als je daar zelf mee aan de slag gaat is de kans groot dat je lang niet alles uit je advertentiebudget haalt. Een officiële Google Partner kan voor jou controleren wat de concurrentie is op bepaalde zoekwoorden, en of je niet beter een andere kunt kiezen. Zo kun je heel veel geld besparen, dat je vervolgens kunt gebruiken om ook op organische wijze hoger te scoren. Het loont dus zeker de moeite om een Google Partner in te schakelen, want zo haal je alles uit je advertentiebudget!