Als je een bedrijf hebt met een eigen bezorgservice, dan weet je hoe belangrijk het is om goed te plannen. Je klanten wachten namelijk op hun bestelling en zij waarderen het niet wanneer de bezorging vertraging oploopt. Als ondernemer heb je tegenwoordig te maken met hoge brandstofprijzen waardoor je zo efficiënt mogelijk moet rijden om geen onnodige kosten te maken. Dit alles vergt een nauwkeurige planning en wij laten je graag zien hoe je jouw bezorgservice naar een hoger plan kunt tillen. Het enige wat je namelijk nodig hebt, is de juiste software om te zorgen dat jouw bezorgdienst op rolletjes loopt. 

Kies de beste transport planner

Het is een open deur, maar desalniettemin een heel belangrijke: kies de juiste transport planner om mee te werken. Als je je personeel met de GPS op hun telefoon laat werken, laat je heel veel kansen missen. Het is namelijk heel inefficiënt om steeds per adres een nieuwe route te moeten plannen. Het is veel beter om aan het begin van de dag alle adressen in te voeren en vervolgens een route te genereren. De software van je transport planner zal namelijk in een paar seconden tijd de perfecte route voor je samenstellen. Zo maak je zo weinig mogelijk kilometers en dat ga je merken aan je brandstofverbruik. 

De kortste of de snelste route? 

Soms hebben bepaalde klanten hun product meteen nodig en dat betekent dat je als bedrijf niet altijd voor de kortste route moet kiezen, maar voor de snelste. De snelste route meerdere adressen maken, is voor het juiste programma een kwestie van een klik op de muis. Mocht de route tussentijds moeten worden aangepast, dan is dat ook mogelijk. Zo weet je zeker dat je je klanten niet teleur hoeft te stellen. Mocht er onderweg nog een adres moeten worden toegevoegd dan kan dat gedaan worden zonder dat de hele route omgegooid hoeft te worden. Dat kan voor je bedrijf heel veel voordeel opleveren want je wilt je klanten niet ontevreden maken. 

Koppel je routeplanner aan je webwinkel

Als je als klant iets bestelt op een website, dan is het fijn om meteen te weten wanneer je je pakketje mag verwachten. Bedrijven doen er daarom verstandig aan wanneer zij hun routeplanner koppelen aan hun website. Een klant krijgt dan gelijk een bericht wanneer het pakketje verzonden gaat worden en wanneer deze het thuis kan verwachten. Zelfs onderweg kan er nog communicatie plaatsvinden met de chauffeur want je kunt altijd nog een berichtje naar de klant sturen. Zo kan deze zorgen dat deze thuis is en dat je als bezorger dus niet voor een dichte deur kom te staan. Je zult zien dat je op deze manier heel effectief kunt werken en dat alles op tijd geleverd zal worden.